21:47 Прокуратура вимагає скасувати договір на будівництво Подільського мосту | |
Прокуратура вимагає скасувати договір на будівництво Подільського мосту
Чому прокуратура вимагає скасувати договір?Прокуратура вимагає скасувати договір на будівництво Подільського мосту через численні порушення. У пресслужбі Київської міської прокуратури повідомили, що договір уклали з порушеннями норм тендеру, а його вартість за шість років зросла вдвічі — до 8,7 млрд гривень — і продовжує зростати. Цей факт, разом із виявленими фінансовими та процедурними порушеннями, став підставою для подання позову до суду. Які претензії висунуто до будівництва Подільського мосту?Основні претензії стосуються проведення тендеру у 2017 році. Антимонопольний комітет України встановив, що два учасники тендеру, включно з переможцем, діяли скоординовано. Вони використовували одну IP-адресу, один пристрій та залучали одну й ту ж уповноважену особу, що свідчить про спільні інтереси. Крім того, додаткові угоди до договору збільшували вартість проєкту, що негативно вплинуло на його прозорість. Де виникли проблеми в проєкті?Проблеми супроводжували проєкт на всіх етапах. Спочатку договір був укладений на суму 4,3 млрд гривень, але згодом до нього вносили зміни, які збільшували термін виконання робіт та їхню вартість. Станом на грудень 2024 року за договором вже виплачено понад 8,7 млрд гривень. Окрім фінансових питань, у будівництві мосту виникли проблеми з якістю матеріалів і термінами виконання робіт. Чи буде завершено будівництво мосту?Це питання залишається відкритим. Подільсько-Воскресенський міст — один із найвідоміших довгобудів України, роботи над яким розпочалися понад 20 років тому. У департаменті транспортної інфраструктури КМДА повідомили, що будівництво переведено в цілодобовий режим, а 1 грудня 2023 року міст відкрили для спецтранспорту. Однак рішення суду про розірвання договору може вплинути на подальші роботи. Які наслідки можуть бути для сторін?Розірвання договору завдасть збитків усім сторонам. Для підрядника це означає фінансові втрати та репутаційні ризики. Для міста — затримку введення об’єкта в експлуатацію і додаткові витрати на залучення нового підрядника. З огляду на необхідність добудови мосту, бюджетні витрати продовжуватимуть зростати. Чи можна уникнути розірвання договору?Для цього необхідно усунути виявлені порушення та переглянути умови договору. Однак прокуратура наполягає, що лише визнання договору недійсним дозволить відновити справедливість і усунути правові наслідки порушень. Суди всіх інстанцій вже відмовили підряднику в задоволенні його позовів проти рішення Антимонопольного комітету. Порівняння цього проєкту з аналогічнимиПорівнюючи Подільський міст з іншими об’єктами, можна зазначити, що подібні проєкти зазвичай реалізуються з меншими фінансовими та часовими витратами. Причини цього полягають у більш суворому контролі на етапі тендеру та прозорій системі фінансування. Наприклад, мости, побудовані в інших регіонах України, демонструють ефективніші підходи. Що кажуть експерти та громадськість?Експерти наголошують, що ефективне управління проєктом і дотримання норм на всіх етапах могли б запобігти нинішнім проблемам. Громадськість стурбована затягуванням термінів і збільшенням витрат. Незважаючи на ці труднощі, Подільський міст залишається ключовим об’єктом транспортної інфраструктури, без якого розвиток міста буде ускладненим. | |
|
Всего комментариев: 0 | |